Служение митрополита Ростовского и Новочеркасского Меркурия
 


Поделиться в соцсетях:

День Святой Троицы. Пятидесятница - 27 мая 2018 года

25 мая 2018 г. Просмотров: 485
Портал Азбука Веры

День Святой Троицы празднуется на 50-й день после Пасхи и имеет 1 день предпразднства и 6 дней попразднства

ДЕНЬ РОЖДЕНИЯ ЦЕРКВИ

НАЗВАНИЯ ПРАЗДНИКА

Двойное название этого двунадесятого праздника указывает на его дохристианские истоки (как и в случае с праздником Пасхи). Рождение собственно христианского праздника Святой Троицы произошло, как считают историки, в конце мая 30 г. н. э. и совпало с ветхозаветным праздником Пятидесятницы; поэтому наш календарь сохраняет оба термина.

 

Само же название «Пятидесятница» (греч. Пэнтэкостэ) имеет формально хронологическое происхождение и не выражает существа чествуемого события, но означает лишь то, что праздник совершается через пятьдесят дней после Пасхи (как у евреев, так и у христиан).

ЕВРЕЙСКАЯ ПЯТИДЕСЯТНИЦА

В Древнем Израиле это был первоначально земледельческий праздник Жатвы, день радости и благодарения, когда в жертву Богу приносились «начатки» собранного к концу мая первого урожая. Затем он стал отмечать и памятную годовщину древнего («ветхого») Синайского Союза-Завета, заключенного Богом с Моисеем и всем израильским народом приблизительно через пятьдесят дней после исхода (выхода) из Египта, драматические события которого и стали основой еврейской Пасхи. Это произошло, по мнению большинства ученых, во второй половине XIII в. до н. э. Так Пятидесятница стала Днем рождения Ветхозаветной Церкви. Теперь постараемся понять – как родилась Церковь Нового Завета, Церковь Христова. Обратимся к текстам.

ЧТО ПРОИЗОШЛО В ИЕРУСАЛИМЕ?

После Вознесения Господа с горы Елеонской апостолы вернулись в Иерусалим. Прошло десять дней, и наступил праздник Пятидесятницы. Ученики и Богоматерь, как и повелел им Иисус Христос, – пишет евангелист Лука в своем продолжении Евангелия, – «были единодушно вместе. И вдруг раздался с неба шум, как бы от несущегося сильного ветра, и наполнил весь дом, где они находились. И явились им разделяющиеся языки, как бы огненные, и опустились по одному на каждого из них. И наполнились все Духа Святаго, и начали говорить на других языках» (Деян.2:1-4).

Иерусалим же был переполнен паломниками, съехавшимися со всех концов Римской империи. Они услышали этот неожиданный шум, подобный шуму бури и надвигающейся грозы, пришли в смятение и поспешили к дому апостолов. Их изумлению не было конца, когда они увидели простых галилеян, вдохновенно вещавших на разных языках. Более того, для каждого из них проповедь апостолов звучала на его родном языке! Чтобы подчеркнуть это чудо многоязычия, апостол Лука нарочито приводит длинный список народов со всех концов Римской империи, включая и отдаленные окраины.

ОКОНЧАТЕЛЬНОЕ ПРОЗРЕНИЕ АПОСТОЛОВ

Что же произошло с учениками Христа? Историки не могут дать на это ответа. Бесспорным является лишь то, что в этот день они наконец стали истинными апостолами («посланниками»). В страхе бежавшие из Гефсимании, а в день Вознесения надеявшиеся на воссоздание земного Израильского царства, они обращаются теперь ко всему миру. Мир будет преследовать их, сажать в тюрьмы, бросать на арены Колизея в лапы диких зверей, – но окажется бессильным перед таинственным Даром, полученным в Пятидесятницу. Пройдет три века, и горделивые римские императоры, именовавшиеся «спасителями отечества» и причислявшиеся Сенатом к «сонму богов», признают себя скромными подданными Царства Галилейского Учителя.

ХРИСТИАНСКАЯ ПЯТИДЕСЯТНИЦА: СОБЫТИЕ И ПРАЗДНИК 

Почти две тысячи лет тому назад, в день еврейской Пятидесятницы, мир воспринял тайну Триединого Бога: Ветхий Завет знал Единого Бога, положившего основание Ветхозаветной Церкви; Сын, воплотившись на земле, создал Церковь Нового Завета; Дух Святой открыл ее историческое время и действует в ней «до скончания века». Поэтому праздник ее рождения именуется Днем Святой Троицы.

Богословское учение о взаимоотношении Лиц Святой Троицы было окончательно сформулировано еще в IV веке, в период ожесточенных тринитарных споров, вызванных лжеучением Ария Александрийского, и закреплено в Никео-Цареградском Символе веры. Но далеко не всем известно, что первые храмы во имя Святой Троицы появились в христианском мире гораздо позднее, не ранее XII в., причем, сначала на Западе (этот вопрос требует специальных изысканий). Вскоре, в 1335г., скромный инок Сергий построил первую на Руси деревянную Троицкую церковь посреди глухого Радонежского бора, ставшую основой будущей Троице-Сергиевой Лавры, – центра духовной жизни России.

Празднику Пятидесятницы предшествует Троицкая родительская суббота – день поминовения усопших.

В самый день праздника, после Литургии, совершается Вечерня, на которой читаются три молитвы, обращенные к Триединому Богу. В это время, впервые после Пасхи, все становятся на колени.

Ко Дню Троицы храмы и дома у нас украшаются деревьями, травой и цветами. Обычай связан с историческим воспоминанием обрядов ветхозаветной Пятидесятницы, – принесением Богу зеленеющих начатков жатвы, а также с русской народной традицией проводов весны и встречи лета.

Первый понедельник после Пятидесятницы именуется Днем Святого Духа. Он является как бы продолжением праздника Святой Троицы и посвящен особому чествованию Ее Третьего Лица. С этого же дня начинается первая седмица по Пятидесятнице; она именуется «сплошной», потому что пост в среду и пятницу отменяется. А с понедельника второй седмицы начинается Петров пост.

Явление Трех Странников патриарху Аврааму у дуба Мамрийского (близ Хеврона), изображаемых обычно в виде ангелов, понимается христианскими богословами как прикровенное явление в ветхозаветном мире Святой Троицы. Этот знаменательный эпизод библейской истории, имевший место почти четыре тысячелетия тому назад, породил замечательный иконографический тип «Троицы ветхозаветной», вершиной которого стала икона «Троица» кисти преподобного Андрея Рублева. 

Тропарь на День Святой Троицы
глас 8
Благословен еси, Христе Боже наш, / Иже премудры ловцы явлей, / низпослав им Духа Святаго, / и теми уловлей вселенную, / Человеколюбче, слава Тебе.

Кондак на День Святой Троицы
глас 8
Егда снизшед языки слия,/ разделяше языки Вышний,/ егда же огненныя языки раздаяше,/ в соединение вся призва; и согласно славим Всесвятаго Духа.

Величание на День Святой Троицы
Величаем Тя, / Живодавче Христе / и чтем Всесвятаго Духа Твоего, / Егоже от Отца, / послал еси божественным учеником Твоим.






Коленопреклоненные молитвы на Троицу

«После Литургии в день Св. Троицы (тоже называется Пятидесятницей, или Сошествием Св. Духа на апостолов) совершается Вечерня по обычному плану. На этой Вечерни читаются три молитвы с коленопреклонением. Составлены эти молитвы Св. Василием Великим (329–379 гг.).
   
       В 1-й молитве мы исповедуем пред Отцем Небесным наши грехи и просим Его помиловать нас ради великой жертвы сына Его, Господа нашего Иисуса Христа.
    Во 2-й молитве мы просим Господа даровать нам Божественнаго Духа.
    В 3-й молитве просим Господа, сошедшего во ад и сокрушившаго силу диавола, упокоить наших усопших отцев и братьев в месте светле, в месте злачне, в месте покойне»
.
   
(Н. Р. Антонов: Храм Божий и Церковныя Службы,
   1912 г., С. Пб., стр. 208
).

Молитва первая
1. Пречисте, нескверне, безначальне, невидиме, непостижиме,
   неизследиме, непременне, непобедиме, неизчетне, незлобиве Господи,
   един имеяй безсмертие, во свете живый неприступнем:
   сотворивый небо и землю и море, и вся созданная на них:
   прежде еже просити, всем прошения подаваяй:(1)
2. Тебе молимся, и Тебе просим, Владыко Человеколюбче,
   Отца Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа,
   нас ради человеков, и нашего ради спасения, сшедшего с небес,
   и воплотившагося от Духа Святаго,
   и Марии Приснодевы, и преславныя Богородицы:
3. Иже первее убо словесы учя, последи же и делы показуя,
   егда спасительную страсть претерпе, подаде нам подписание(2) 
   смиренным, и грешным, и недостойным рабом Твоим,
   мольбы приносити Тебе, в выи и колен преклонения их,
   о своих гресех, и о людских неведениих.
4. Сам, Многомилостиве и Человеколюбче, услыши ны,
   воньже аще день призовем Тя,
   изряднее же в день сей пятдесятный,
   в оньже по вознесению Господа нашего Иисуса Христа на небеса,
   и седении одесную Тебе Бога и Отца,
5. ниспосла Святаго Духа на святыя Своя ученики и Апостолы,
   Иже и седе на едином коегождо их,
   и исполнишася вси неистощимыя благодати Его,
   и глаголаше языки иными величия Твоя,
   и прорекоша.
6. Ныне убо молящихся Тебе услыши нас,
   и помяни нас смиренных и осужденных,
   и возврати пленение душ наших,
   Твое милование имея о нас молящееся(3):
7. приими нас припадающих Тебе, и вопиющих: согрешихом,
   к Тебе привержены есмы от утробы, от чрева матере нашея,
   Ты еси Бог наш.
8. Но яко исчезоша в суете дние наши,
   обнажихомся Твоея помощи,
   лишихомся всякаго ответа,
   но дерзающе на щедроты Твоя, зовем:
9. Грехи юности нашея и неведения не помяни,
   и от тайных наших очисти нас,
   и не отрини нас во время старости,
   внегда оскудети крепости нашей:
10. не остави нас,
   прежде даже нам в землю не возвратитися,
   сподоби к Тебе возвратитися,
   и вонми нам благоприятием и благодатию,
11. возмери4 беззакония наша щедротами Твоими,
   сопротив постави бездну щедрот Твоих
   множеству согрешений наших.
12. Призри с высоты святыя Твоея, Господи,
   на предстоящыя люди Твоя,
   и чающыя еже от Тебе богатыя милости.
   Посети нас благостию Твоею,
   избави нас от насильства диаволя,
   утверди живот наш святыми Твоими и священными законы.
13. Ангела, верна хранителя, пристави людям Твоим,
   всех собери в Твое Царствие:
   даждь прощение уповающым на Тя: остави им и нам грехи:
   очисти нас действом Святаго Твоего Духа:
   разруши, яже на нас, козни вражия.

К первой молитве присоединяется еще эта

14. Благословен еси Господи Владыко Вседержителю,
   просветивый день светом солнечным,
   и нощь уяснивый зарями огненными,
   долготу дневную преити нам сподобивый,
   и приближитися начатком нощи:
   услыши моления наша, и всех людiй Твоих,
15. и, всем нам простив вольныя и невольныя грехи,
   приими вечерняя наша моления,
   и низпосли множество милости Твоея,
   и щедроты Твоя на достояние Твое.
16. Остени5 нас святыми Ангелы Твоими,
   вооружи нас оружием правды Твоея,
   огради нас истиною Твоею,
   соблюди нас силою Твоею,
   избави нас от всякаго обстояния6,
   всякаго навета,(7) сопротиволежащаго:
17. подаждь же нам и настоящий вечер, с приходящею нощию,
   совершен, свят, мирен, безгрешен, безсоблазнен, безмечтанен,
   и вся дни живота нашего:
   молитвами Святыя Богородицы,
   и всех святых от века Тебе благоугодивших.

По сугубой ектении молитва вторая

1. Господи Иисусе Христе, Боже наш,
   мир Твой подавый человеком
   и Пресвятаго Духа дар,
   еще в житии и с нами сый,
   в наследие неотъемлемое верным присно подаваяй:
2. явленнейше же сию благодать Твоим учеником
   и Апостолом днесь низпославый,
   и сих устне огненными утвердивый языки,
3. имиже весь род человеческий
   Боговедение своим языком в слух уха приимше,
   светом Духа просветихомся,
   и прелести якоже тмы изменихомся,
   и чувственных и огненных язык раздаянием,
   и преестественным действом,
   еже в Тя веры научихомся,
   и Тебе благословити со Отцем и Святым Духом,
   во единем Божестве и силе и власти узарихомся.
4. Ты убо, Отчее сияние,
   существа и естества Его неизменное и недвижимое начертание,
   источниче премудрости и благодати:
   отверзи и мне, грешному, устне, и научи мя,
   како достоит, и о ихже потреба молитися(8):
   Ты бо еси ведый многое грехов моих множество,
   но Твое благоутробие(9) победит сих безмерное.
5. Се бо страхом предстою Ти,
   в пучину милости Твоея отчаяние души моея поверг:
   окорми(10) живот мой,
   словом всю тварь неизреченною премудрости силою управляяй,
   тихое обуреваемых пристанище,
   и скажи ми путь, в оньже пойду.
6. Дух премудрости Твоея моим подаждь помышлением,
   Дух разума безумию моему даруй,
   Духом страха Твоего моя осени дела,
   и Дух правый обнови в утробе моей,
   и Духом Владычним мыслей моих поползновение утверди:
7. да на всяк день Духом Твоим благим к полезному наставляемь,
   сподоблюся творити заповеди Твоя,
   и Твое присно памятствовати славное пришествие,
   и истязательное(11) содеянных нами.
8. И да не презриши мя тленными сопрельщатися мiра сего красными,
   но будущих восприятия желати укрепи сокровищ(12).
9. Ты бо рекл еси Владыко:
   яко елика аще кто просит о Твоем имени,
   невозбранно приемлет от Твоего присносущнаго Бога и Отца,
   темже и аз грешный в пришествии святаго Твоего Духа,
   Твою молю благость, елика просих, воздаждь ми во спасение.
10. Ей, Господи, всякаго благодеяния богатый Дателю, и Подателю благий,
   яко Ты еси подаваяй преизобильно ихже просим:
   Ты еси сострадателен и милостивый,
   Иже безгрешно быв плоти нашея общник,
   и приклоняющым к Тебе колена,
   приклоняяйся любоблагоутробне(13),
   очищение же быв грехов наших.
11. Даждь убо Господи, людем Твоим щедроты Твоя:
   услыши нас с небесе святаго Твоего:
   освети нас силою спасительныя десницы Твоея:
   покрый нас кровом крилу Твоею,
   да не презриши дел руку Твоею.
12. Тебе единому согрешаем, но и Тебе единому служим:
   не вемы кланятися богу чуждему,
   ниже простирати руки наша, Владыко, к богу иному.
13. Остави нам согрешения, и приим наша коленопоклонная моления,
   простри всем нам руку помощи,
   приими молитву всех, яко кадило приятное,
   восприемлемое пред Твоим преблагим Царством.

К второй молитве присоединяется еще эта

14. Господи, Господи,
   избавлей нас от всякия стрелы(14) летящия во дни,
   избави нас от всякия вещи во тьме преходящия.
   Приими жертву вечернюю рук наших воздеяния:
15. сподоби же нас и нощное поприще
   без порока прейти, неискушенны от злых,
   и избави нас от всякаго смущения и боязни,
   яже от диавола нам прибывающия.
16. Даруй душам нашим умиление,
   и помыслом нашим попечение,
   еже на страшнем и праведнем Твоем суде испытания.
17. Пригвозди страху Твоему плоти нашя,
   и умертви уды(15) наша сущыя на земли,
   да и сонным безмолвием просветимся,
   зрением судеб Твоих.
18. Отъими же от нас всякое мечтание неподобное и похоть вредну:
   возстави же нас во время молитвы, утверждены в вере,
   и преспевающыя в заповедех Твоих.


По малой ектении молитва третья

1. Приснотекущий, животный16, и просветительный источниче,
   соприсносущная Отцу содетельная(17) сило,
   все смотрение за спасение человеческое прекрасне исполнивый,
   Христе Боже наш,
   смерти узы неразрешимыя, и заклепы(18) адовы расторгнувый,
   лукавых же духов множество поправый:
2. приведый Себе о нас непорочное заколение,
   и тело давый пречистое в жертву,
   всякого греха неприкосновенное же и непроходное(19),
   и страшным сим,
   и неисповедимым священнодействием живот нам вечный даровавый:
   во ад сшедый, и вереи вечныя сокрушивый,
   и во тьме седящым восход(20) показавый:
3. началозлобнаго же и глубиннаго змия
   Богомудростным льщением уловивый(21) 
   и веригами мрака связавый в тартаре(22) и огни негасимем,
   и во тьме кромешней
   неисчетносильною Твоею затвердивый крепостию,
   великоименитая премудросте Отчая,
   напаствуемым великий помощник явивыйся,
   и просветивый седящыя во тме и сени смертней.
4. Ты, славы присносущныя Господи,
   и Отца вышняго Сыне возлюбленный,
   присносущный Свете от присносущнаго Света, Солнце правды,
   услыши нас молящихся к Тебе,
   и упокой душы рабов Твоих,
   прежде усопших отец и братий наших,
   и прочих сродник по плоти,
   и всех своих в вере,
   о нихже и память творим ныне,
   яко в Тебе всех держава,
   и в руце Твоей содержиши вся концы земли.
5. Владыко Вседержителю, Боже Отец и Господи милости,
   рода смертнаго же и безсмертнаго,
   и всякаго естества человеческаго Содетелю,
   составляемаго же, и паки разрешаемаго(23), живота же и скончания,
   еже зде пребывания, и еже тамо преложения:
   лета измеряяй живым, и времена оставляяй смерти:
   низводяй во ад и возводяй,
   связуяй в немощи, отпущаяй в силе,
   настоящая потребне строяй, и будущая полезно управляяй:
   смертным жалом уязвенных воскресения надеждами веселяяй.
6. Сам убо, Владыко всех, Боже Спасителю наш,
   надежде всех концев земли, и сущих в море далече,
   иже в сей последний
   и великий спасительный день Пятдесятницы праздника,
   тайну святыя и единосущныя, и соприсносущныя, и неразделимыя,
   и неслиянныя Троицы показавый нам,
   и наитие и пришествие святаго и животворящаго Твоего Духа,
   в виде огненных языков на святыя Твоя Апостолы излиявый,
   и благовестники тех поставивый,
   благочестивыя нашея веры,
   и исповедники истиннаго Богословия показавый:
7. Иже и в сей всесовершенный и спасительный праздник,
   очищения убо молитвенная
   о иже во аде держимых сподобивый приимати,
   великия же подаваяй нам надежды
   ослабления содержимым от содержащих я скверн,
   и утешению Тобою низпослатися:
8. услыши нас смиренных и Твоих раб молящихся Ти,
   и упокой душы рабов Твоих прежде усопших,
   на месте светле, на месте злачне, на месте прохлаждения:
   отонудуже отбеже всякая болезнь, печаль и воздыхание,
   и учини духи их в селениях праведных,
   и мира и ослабления сподоби их:
9. яко не мертвии восхвалят Тя, Господи,
   нижесущии во аде исповедание дерзнут принести Тебе:
   но мы живии благословим Тя и молим,
   и очистительныя молитвы и жертвы приносим Тебе о душах их.

К третьей молитве присоединяется еще эта

10. Боже великий, и вечный, святый, человеколюбивый,
   сподобивый нас в сей час стати пред неприступною Твоею славою,
   на пение и хвалу чудес Твоих,
   очисти ны недостойныя рабы Твоя,
   и подаждь благодать еже сокрушенным сердцем,
   невозносительно приносити Тебе трисвятое славословие,
   и благодарение великих Твоих даров,
   яже сотворил еси к нам, и твориши всегда в нас.
11. Помяни Господи немощь нашу,
   и да не погубиши нас со беззаконии нашими:
   но сотвори великую милость со смирением нашим,
   да греховныя тмы избежавше,
   во дни правды ходити будем,
   и одеявшеся оружием света,
   ненаветно(24) пребудем от всякия козни лукаваго,
   и со дерзновением прославим о всех,
   Тебе единаго истиннаго человеколюбца Бога.
12. Твое бо яко воистину и великое вресноту таинство,(25)
   Владыко всех, и Творче,
   временное решение(26) Твоих тварей,
   и еже по сих совокупление
   и упокоение еже во веки.
13. Тебе благодать(27) о всех исповедуем,
   о входех наших, яже в мiр сей, и исходех,
   надежды нам Воскресения, и жизни нетленныя,
   Твоим неложным обещанием предобручают,
   яже приимем в будущем втором пришествии Твоем:
14. Ты бо еси и воскресения нашего Начальник,
   и поживших неумытный(28) человеколюбивый Судия,
   и мздовоздаяния Владыка и Господь,
   Иже и приобщивыйся нам приискренно плоти и крове,
   снизхождения ради крайняго:
15. и нашя страсти неотметныя(29),
   внегда волею во искус поставити,
   приим за милосердие щедрот,
   и в немже пострадал еси сам искусився,
   искушаемым нам быв самообещанный помощник:
   темже и совозвел еси нас в Твое безстрастие.
16. Приими убо Владыко, мольбы и моления наша,
   и упокой вся отцы коегождо, и матери, и чада, и братию, и сестры,
   единородныя, и купнородныя, и вся прежде почившыя душы:
   в надежде воскресения жизни вечныя учини духи их,
   и имена в книзе животней, в недрах Авраама, и Исаака, и Иакова,
   в стране живых,
   в Царствии Небеснем, в раи сладости, светлыми ангелы Твоими,
   вводя вся во святыя Твоя обители,
   совоздвизаяй и телеса наша в день,
   в оньже определил еси по святым Твоим и неложным обетованием.
17. Несть убо, Господи,
   рабом Твоим смерть,
   исходящым нам от тела,
   и к Тебе Богу нашему приходящым,
   но преставление от печальнейших на полезнейшая и сладостнейшая,
   и на упокоение и радость.
18. Аще же и что согрешихом к Тебе,
   милостив буди нам же и тем:
   зане ни един есть чист пред Тобою от скверн,
   ниже аще един день живота его есть,
   разве Ты точию един,
   на земли явивыйся безгрешный Господь наш Иисус Христос,
   Имже вси уповаем милость получити,
   и оставление грехов.
19. Сего ради нам же и онем,
   яко благ и человеколюбец Бог,
   ослаби, остави, прости грехопадения наша,
   вольная и невольная,
   яже в ведении, предъявленная и забываемая:
   яже в деянии, яже в помышлении,
   яже в словеси, яже во всех наших житиях и движениих.
20. И отшедшим убо свободу и ослабу даруй,
   нас же сущих зде благослови,
   конец благий и мирный даруя нам же и всем людем Твоим,
   и милости и человеколюбия утробу отверзаяй нам,
   на страшнем и ужаснем Твоем пришествии,
   и царствия Твоего достойных нас сотвори.

К третьей молитве присоединяется еще одна

21. Боже великий и вышний,
   Едине имеяй безсмертие,
   во свете живый неприступнем,
   всю тварь мудростию создавый,
   разделивый посреде света, и посреде тмы,
   и солнце убо положивый во область дне,
   луну же и звезды во область нощи.
22. Сподобивый нас грешных
   и в настоящий день предварити лице Твое во исповедании,
   и вечернюю Тебе службу принести:
23. Сам Человеколюбче Господи,
   исправи молитву нашу яко кадило пред Тобою,
   и приими ю в воню благоухания.
24. Подаждь же нам настоящий вечер и проходящую нощь мирну,
   облецы ны оружием света,
   избави нас от страха нощнаго,
   и от всякия вещи во тме преходящия,
25. И даруй нам сон,
   иже во упокоение немощи нашей даровал еси,
   от всякого диавольскаго мечтания изменен.
26. Ей, Владыко, всех благих Подателю,
   яко да и на ложах наших умиляющеся, воспомянем
   и в нощи пресвятое имя Твое,
27. и поучением Твоим заповедей озаряеми,
   в радости душевной востанем к славословию Твоея благости,
   молитвы и моления Твоему благоутробию приносяще о своих гресех, и о всех людех Твоих:
   ихже, молитвами Пресвятыя Богородицы,
   в милости посети.

1   Бог знает, что нам нужно, прежде прошения нашего, но молитва к Нему нужна, как свидетельство нашей веры в Него и любви к Нему, нашего смирения и сознания необходимости Его помощи.
2   Заповедь, – Своим Божественным Словом (Mф. 6:9) и примером (Лк. 22:40-46).
3   По Твоему милосердию к нам. Евр. 7:24-25; Евр. 9:24.
4   Воздай.
5   Защити.
6   Напасти, беды.
7   Козни.
8   Рим. 8:26.
9   Благосердие.
10   Управи.
11   Обличительное.
12   Не презирай меня за прелыцение приятными, по таенными (непрочными) сокровищами мipa сего, и укрепи меня в желании получить сокровища будущей жизни.
13   Милосердно с любовию.
14   Искушения напасти.
15   Пригвозди плоть, умертви уды (члены тела), – как средства, чрез кои мы склоняемся на грех, сделай недействительными.
16   Оживляющий.
17   Творческая.
18   Запоры.
19   Недоступное.
20   Выход.
21   Начальника зла, обитающаго в адской глубине, змия уловивший своим богомудрым уловлением.
22   В преисподней.
23   Всего возникающаго и опять уничтожающагося, жизни и смерти.
24   Безопасно.
25   Ибо Твоя по истине и действительно велика тайна.
26   Временное разрушение Твоих творений, а затем их соединение и вечное упокоение.
27   Благодарение за все, или – Твою милость во всем.
28   Беспристрастный.
29   Неотъемлемо принадлежащи. 
 
 
© Храм Петра и Февронии,
г. Ростов-на-Дону,
2012-2015 г. г.
  Яндекс.Метрика